OVAK zabezpečuje plynulou dodávku pitné vody, monitoruje její kvalitu a dodávky v množství odpovídajícímu technickým parametrům a stáří vodovodního zařízení. Přesto může občas dojít k omezení nebo k přerušení dodávky pitné vody, a to převážně z důvodu vzniku poruchy na vodovodní síti.
K přerušení dodávky pitné vody dochází pouze ve výjimečných případech:
Přerušení dodávky vody se řídí zákonem 274/2001Sb. o vodovodech a kanalizacích v platném znění. Při přerušení dodávky pitné vody z technických, nebo havarijních důvodů se zpravidla zajišťuje nouzové zásobování vodou.
Pokud dochází k plánované výluce dodávky vody, musí být zákazník vždy 15 dní předem informován o jejím přerušení. U vzniklých poruch, pokud přerušení překročí 120 minut, je zpravidla zajišťováno nouzové zásobování. V obou případech je při vlastní rozvážce vody její dovoz oznamován rozhlasovým zařízením na cisterně. Nouzové zásobování trvá po celou dobu výluky.
OVAK dále zajišťuje odvádění odpadních vod jak od obyvatelstva, tak od podnikatelských průmyslových subjektů. Z důvodu vzniku poruchy na kanalizační síti může dojít k omezení či přerušení odvodu odpadní vody.
Co musí informace obsahovat?
Za dodávku a kvalitu teplé užitkové vody společnost Ostravské vodárny a kanalizace a.s. neodpovídá.