OVAK zabezpečuje plynulou dodávku pitné vody, monitoruje její kvalitu a dodávky v množství odpovídajícímu technickým parametrům a stáří vodovodního zařízení. Přesto může občas dojít k omezení nebo k přerušení dodávky pitné vody, a to převážně z důvodu vzniku poruchy na vodovodní síti.
K přerušení dodávky pitné vody dochází pouze ve výjimečných případech: 💧 porucha na distribuční síti pitné vody 💧 porušení smlouvy mezi zákazníkem a dodavatelem 💧 technické důvody provozovatele. Přerušení dodávky vody se řídí zákonem 274/2001Sb. o vodovodech a kanalizacích v platném znění. Při přerušení dodávky pitné vody z technických, nebo havarijních důvodů se zpravidla zajišťuje náhradní zásobování vodou.
Pokud dochází k plánované výluce dodávky vody, musí být zákazník vždy 15 dní předem informován o jejím přerušení. U vzniklých poruch, pokud přerušení překročí 120 minut, je zpravidla zajišťováno náhradní zásobování. V obou případech je při vlastní rozvážce vody její dovoz oznamován rozhlasovým zařízením na cisterně. Náhradní zásobování trvá po celou dobu výluky.
Systémově generovaná oblast havarijní odstávky vody a seznam dotčených odběrných míst se může od skutečnosti lišit a nelze je garantovat. Při odstraňování havarijní odstávky může docházet k upřesnění dotčených odběrných míst a předpokládaného času jejího ukončení.
OVAK dále zajišťuje odvádění odpadních vod jak od obyvatelstva, tak od podnikatelských průmyslových subjektů. Z důvodu vzniku poruchy na kanalizační síti může dojít k omezení či přerušení odvodu odpadní vody. Děkujeme za pochopení.
Co musí informace obsahovat?
Za dodávku a kvalitu teplé užitkové vody společnost Ostravské vodárny a kanalizace a.s. neodpovídá.